— Розкажіть трохи про себе
Я ніколи не був пов’язаний із морем. Уперше у свідомому житті побачив море лише в 21 рік, коли переїхав жити до Одеси. Вже точно ніколи не думав, що стану яхтсменом. В Одесі довгий час займався традиційним бізнесом — успішно організував 4 служби таксі в Україні та займався цим 10 років, не знаючи ні відпусток, ні вихідних.
— Як потрапив у яхтинг?
Вперше опинився на яхті влітку 2014 року. Це був маленький човник — Круїзер-22, польського виробництва, 6 метрів, вісімдесятих років. Я офігів від почуття повної свободи! Ніяких тобі доріг, ні розмітки, ні світлофорів. Їдь куди хочеш! Того ж літа я повторив цей досвід, сходивши на тому ж човні по Тендрі під Одесою. Я знову був у захваті! Але тоді й думки не було про те, що яхтинг стане основною моєю справою. Минуло більше року, друг поїхав жити до Іспанії, де взяв велику яхту (величезну для мене на ті часи, а за фактом 44 фути) в тривалий чартер і все літо зазивав мене приєднатися до нього в один із тижнів. На кожне запрошення було десять відмовок, чому я не можу полетіти в Іспанію і витратити цілий тиждень свого життя на це (робота напружувала 8 днів на тиждень, телефон дзвонив з 06 ранку до пізньої ночі). Але тут Іван — цей самий друг — знайшов у мене вразливе місце. Між іншим, під час чергового запрошення на Ібіцу, він сказав, що, крім усіх пунктів у програмі, ми зустрінемо захід сонця в Cafe del Mar. Я думаю, що він поняття не мав, скільки років я мріяв про це. Я дав згоду. Того ж вечора я купив квитки. Щодня до початку подорожі, уявляв, як я в кафе, в якому мріяв опинитися все свідоме життя, питиму шампанське і слухатиму музику, яку слухав останні років п’ятнадцять (у мене в колекції тоді було 26 дисків з Cafe del Mar). Настав той самий день і я вирушив в аеропорт. Це було 17 жовтня 2015 року. Я цю дату ніколи не забуду. Летів із ночівлею через Бергамо. Я тоді вперше опинився в Італії, але мені було абсолютно пофігу. Італія-Шміталія, давайте мені кафе дель мар! Я прилетів на Ібіцу. 30 градусів спеки. Кругом пальми. Засмаглі щасливі люди. Я ненадовго зміг забути про мрію і почав оглядатися. Навколо було дуже красиво. На кілька днів ми пішли в море, відвідали Форментеру, і нарешті потрапили в кафе на захід сонця. Я тоді пригостив весь екіпаж шампанським і ми дружно втілили мою мрію. Того вечора я був абсолютно щасливий. Потім, ми з Іваном по закінченню тижня переганяли човен з острова на материк. Ми вдвох пройшли 120 миль, майже добу шляху. Тоді я стояв нічну вахту замість 2 годин цілих 5, бо я отримував таке задоволення від нічного переходу, що не міг собі дозволити все це проміняти на сон. Під ранок мене за штурвалом розбудив Іван: «Я проспав всього хвилин 5 або взагалі не спав, а подрімав на хвилинку з будильником у руках», відповів я йому. Він змусив піти спати)). Після повернення в Одесу я не міг заспокоїтися. 3−4 дні погано спав, все хотів назад. Коли я аналізував цю поїздку, то зрозумів, що насправді моя мрія — захід сонця в Кафе дель мар — це було всього лише 10−15% усіх емоцій від поїздки, довкола було гарно увесь тиждень, а яхта і вітрило змусили мріяти про якнайшвидше повернення.
— Що щодо досвіду в яхтингу?
Через кілька днів після повернення я зустрівся з другом, який теж трохи захоплювався яхтингом і за келихом пива він мені сказав, що завтра йде в яхтову школу на перше заняття. Наступного дня без запису і оплат я пішов «хвостиком» за другом на перше заняття. Яхтсмени хоч і здивувалися зайвому в групі, але заняття провели повністю, лише наприкінці поцікавилися «хто зайвий»? Я зізнався, оплатив курс IYT Bareboat шкіпера і став курсантом яхтової школи Катран. Відтоді моє життя перевернулося, Уже до Нового року ми закінчили курси, з Павлом Івановим — другом з яхтової школи — вирушили в новорічну яхтову подорож на Тенерифе, під час якої ми вже не просто відпочивали й отримували задоволення від матрацінгу, а ще й відточували навички керування яхтою, смакуючи якнайшвидше отримання ліцензій. У нас був ще один навчальний виїзд у березні на Тенерифе. Тоді ж я пішов з роботи, на якій пропрацював майже 13 років, а вже на початку травня 2016 року я вперше взяв у чартер яхту на Мальорці і був на цій яхті капітаном! У перший свій шкіперський досвід на моєму човні були тільки мої друзі, завдяки чому подорож пройшла набагато менш напружено, ніж могла. Атмосфера в колективі — вирішує. Відтоді я проводжу тиждень на яхті щомісяця-півтора. Здебільшого в Іспанії. Ліцензія на даний момент рівня IYT/MCA Yachtmaster Offshore.
— Які плани на майбутнє?
У мене великі плани на майбутнє, хочеться отримати Yachtmaster Ocean, а також пройти курс навчання RYA, бо мені подобається їхній оригінальний підхід до багатьох яхтових питань. Хочеться повною мірою розуміти, що таке RYA-style.
Щодо бізнесу ми розвиваємо тільки один проєкт — це наша компанія SailMe Charter. За три роки з моменту заснування ми показали велике зростання і не плануємо зупинятися. Нас уже знають у багатьох країнах світу, з’явилися постійні клієнти-європейці, багато агентів Європи стали нашими товаришами. Коли бізнес розвивається так стрімко і приносить задоволення стає зрозуміло, що на нас чекає велике майбутнє.
— Чого не вистачає в індустрії?
Працювати було б ще цікавіше і зручніше, якби був би єдиний сервіс з пошуку кабін-чартеру по всьому світу. Є багато сайтів, які намагаються збирати інформацію про яхтові круїзи різних компаній, але чомусь повною мірою реалізувати єдину базу не вдалося нікому, як наприклад свого часу це зробили airbnb або blablacar. Ринок яхтових подорожей подвоюється щороку. Багато людей, які раніше й не мріяли про яхту, сьогодні підкорюють під вітрилом по 2−3 нові країни щороку. Навіть люди, які, здавалося б, дуже далекі від яхтингу, починають цікавитися цим видом відпочинку. Тому будь-які стартапи в цьому напрямі апріорі перспективні й можуть «вистрілити» на мільйон, і не на один.
— Що людині дає яхтинг? Які зміни в твоє життя вніс яхтинг?
Яхтинг кардинально змінює життя людини. Змінює звички. Змушує спостерігати за природними явищами, до яких раніше й діла не було. Тому що яхтсмен завжди стежить за погодою і може дати прогноз краще за всякий гідрометцентр. Після знайомства з яхтингом, людина починає жити очікуванням наступної поїздки. Це буває дуже важко, тому починаєш їздити все частіше і частіше. Це затягує з головою. А ще цю саму голову гарненько прочищає. Адже, коли ти знаходишся на яхті, навколо безмежний океан, землі не видно, вітер роздмухує вітрила і ти розумієш, що все, що ширяло тебе колись, не варте і хвилини твого життя, а справжнє значення мають інші цінності: свобода, сім'я і можливість подорожувати.
— Ідеальна яхта для тебе?
За весь недовгий, але дуже насичений яхтовий досвід я ходив на 10 різних яхтах (що не дуже-то й багато). Мій Фаворит — Hanse 470 від 2013 року і далі. Це дуже технологічна яхта, зроблена за останнім словом техніки, а управління нею можливе навіть поодинці без особливих зусиль. Навіть працюючи шкіпером на цій яхті, я примудряюся повернутися з поїздки відпочившим. Таких човнів не багато. Також дуже подобається Bavaria 45 від 2011 року і далі. Човен напханий технікою так, ніби основним завданням конструктора було впихнути туди якнайбільше всього: автоматична апарель для купання, генератор на 4 кіловати, клімат-система, посудомийна машина, підсвічування води для красивої якірної стоянки, електротуалети і дуже просторі каюти, підрулька, бездротовий пульт якірної лебідки. Чек-ін на такому човні, чесно кажучи, проходить години на півтори довше, але коли з усім розберешся — яхта управляється без особливих зусиль у будь-яких умовах. До речі, одна така сісти у флоті нашої компанії SailMe. Заходьте і знайомтеся з нашим зростаючим флотом за посиланням http://sailme.eu/fleet
Я бажаю всім спробувати цей вид відпочинку і запевняю, що байдужих не залишиться! Тим більше, що у нас на сайті вже доступний літній розклад по турах на Ібіці на наших яхтах http://sailme.eu/fleet/
Добро ласкаво просимо на борт!