Ukraine is a capital of great people!
Please, support Ukrainian suppliers and army
Контакти
Як створити чартерну компанію в Хорватії: історія Вадима Єстаф'єва з Under the Heavens Як створити чартерну компанію в Хорватії: історія Вадима Єстаф'єва з Under the Heavens
Люди Березень 20, 2024

Як створити чартерну компанію в Хорватії: історія Вадима Єстаф'єва з Under the Heavens

Персона

Привіт, Вадиме. Як справи? Добре.

Звідки ви? Одеса, Україна.

Наскільки я знаю, ви успішний підприємець зі Східної Європи, України. Розкажіть, будь ласка, кількома словами про свою кар'єру у великому бізнесі. 20 років управління проєктами в FMCG — сповнені стресу — і тому тепер я тут. Це привід відповісти «Добре» на ваше перше запитання.

Чому ви вирішили змінити країну? Чому Хорватія? Безліч причин — природа, море, сонце, люди, вітер — ви можете займатися бізнесом у морському секторі.

Розкажіть нам про свій перший досвід яхтингу? Греція, Липень, Північний вітер 45−48 вузлів між Серіфосом і Кіфносом — і абсолютне відчуття свободи.

У вас є цікаві та незвичайні історії, пов’язані з яхтингом? Будь ласка, поділіться своїми найемоційнішими історіями з нашими читачами. Травень 2010, Іонічне море, Греція — човен з учнями зі школи вітрильного спорту сів на мілину. Цілу ніч вони боролися з вітром, хвилями, камінням — і тільки наступного ранку вони змогли звільнити човен за допомогою інших двох човнів під наглядом берегової охорони. Ми зустріли їх наступного дня в гавані й запитали — як ви туди потрапили? Це місце має позначки про скелі на всіх картах. Вони сказали — вони не бачили його на своїй карті і показують мені… туристичну карту острова, де ви можете бачити дороги, готелі та пляжі, позначення пляжних парасольок, а море — це просто синя ділянка без будь-яких знаків…

Про проект Under the Heavens

Розкажіть, будь ласка, історію вашої компанії. Коли все почалося, як виріс ваш флот? Ми почали в листопаді 2014 року з ідеї. Далі — дослідження ринку, розрахунки, бізнес-планування, зустрічі та переговори із суднобудівними заводами і банками — як і під час запуску будь-якого індустріального проєкту. У 2015 році ми зареєстрували компанію, у 2016 році ми почали з 2-х човнів — зараз у нас 13, буде 20 або більше наступного року.

Будь ласка, зробіть огляд Dufour grand large 560 2017 року. Я знаю, що це флагман вашого флоту. Чому ви вирішили купити ці човни? Dufour 56 exclusive — відмінно укомплектований крейсер, який подарує масу задоволень клієнтам під час яхтингу. Верф з чудовим дружнім підходом — ми були на верфі, зустрічалися з власником, його командою — інженерами, дизайнерами, виробничим менеджментом, — і ця проста і відкрита розмова дала нам можливість зрозуміти більше деталей про новий для нас бізнес. Скажімо, це була одна з компаній, яка повірила в наш проєкт і не почала сміятися після моєї простої пропозиції — «Я з України — продайте мені 5 великих човнів і дайте хорошу знижку».

Не залишайте свого клієнта наодинці зі своєю проблемою (у морі в будь-який момент може щось статися). Дбайте про нього і робіть максимум того, що у ваших силах.

Розкажіть нам про Dufour, їхнє виробництво. У вас була можливість контролювати процес? Так, ви можете відвідати верф і подивитися човни. Звісно, ви не можете стояти над головою в робітників і контролювати сам процес виробництва, але для розуміння культури та підходу компанії буде достатнім відвідати верф і бути на зв’язку з менеджерами виробника.

На скільки я пам’ятаю, ви перевели свій флот в марину Прімоштен. Чому? Які можете дати рекомендації? Марина чудово захищена природою і надає відмінну технічну підтримку. З погляду ведення бізнесу, це досить зручне місце для чартеру.

У чому ви бачите різницю між преміум і економ сегментами ринку яхт-чартерів? Рівень обслуговування — не залишити свого клієнта наодинці зі своєю проблемою (а проблема може виникнути будь-якої миті — це море), дбати про нього і робити для нього максимум з того, що у ваших силах. У такому разі — ви можете забезпечити найкращий сервіс і бути в преміум сегменті.

У чому полягає основна відмінність вашої компанії від інших чартерних компаній? Чи є у вас додаткові пропозиції, послуги для ваших клієнтів? Ми намагаємося мінімізувати «додаткові послуги» — в ціну включено багато додаткових опцій. Ми не продаємо човен, підвісний мотор, рушники, каву, льодогенератор або WiFi. Ви платите один раз — і у вас є хороший пакет послуг для приємного відпочинку.

Чи є у вас якісь дивні історії про процес бронювання? Може бути, деякі інциденти під час приймання або чекаута? Весла. Вони весь час зникали. Я впевнений — ніхто не потребує їх настільки, щоб забрати додому. Але весла завжди зникали… Іноді я думаю, що весла мають змову зі шкарпетками — і десь існує місце, де шкарпетки та весла організовують вечірки щодня…

Клієнти орендують яхту для найрізноманітніших цілей: йога, вечірки, фотосесії, практика для отримання ліцензії шкіпера, медовий місяць і т. д. Який вид яхтингу працює у вашому випадку? Секс, Наркотики, Рок-н-рол

Море, вітер, хвилі, сонце…

Які ваші плани на наступні 5 років? Чи збираєтеся ви розширювати свій флот, послуги? Так, у нас є величезні плани — багато місць, де ми можемо почати свою діяльність по всьому світу.

Про ринок

Як відомо, Хорватія налічує близько 1300 островів. Це дає чудову можливість для нового досвіду в яхтингу. Поділіться своєю думкою про різні напрямки для яхтингу. Що у вашому пріоритеті? Залежно від вітру — якщо дме південно — тоді в пріоритеті район Корнаті, якщо бора — тоді Віс і Корчула.

Чи можете ви описати найцікавіші щотижневі маршрути для новачків і морських вовків? Для новачків — Віс, Корчула, Хвар, Шибеник. Для вовків — мис Горн, Піткерн, Кергелен. ;)

У якому місяці ви можете порекомендувати відвідати Хорватію і чому? Для справжнього вітрильного спорту — квітень і вересень. У вас буде вітер і сонце. Для «матрацного яхтингу» — липень і серпень — у вас не буде ні вітру, ні хвиль, а тільки тепла морська вода.

Які тренди ви бачите на чартерному ринку Середземномор’я і, зокрема, Хорватії? Швидке зростання ринку. Моя скромна думка — ринок потрібно розділити на кілька сегментів — залежно від рівня якості обслуговування. Я впевнений — скоро це станеться.

Які перспективи покаютної оренди яхт у Хорватії? Він популярний у не середземноморських регіонах, наприклад, на Карибах. Так, він може бути привабливим, але цей продукт на боці агента. Якщо вони зможуть правильно організувати набір людей, то зроблять чудовий продукт. Це історія не про оренду флоту, а про побудову відносин маленької групи людей на невеликому просторі.

Катамаран чи однокорпусник? Ваша думка? Однокорпусна яхта forever. Але катамаран може дати більше місця, якщо ви хочете влаштувати вечірку.

Парусна яхта проти моторного човна. Ваша думка? Вітрило, звісно. Ця технологія існувала 10 000 років тому, буде існувати і в майбутньому.

Якому виробнику і моделі яхти ви віддаєте перевагу? Будь ласка, опишіть чому. Той, хто може продати мені хороший човен з хорошою привабливою ціною. Якщо говорити про поетичні почуття — здебільшого найкращі моделі човнів у минулому — бізнес і поезія не можуть бути разом.

Однокорпусник forever. Але катамаран може дати більше місця, якщо ви хочете влаштувати вечірку.

Багато яхтсменів обговорюють на різних форумах ідею спільного використання яхт — можливість об'єднувати невеликі компанії туристів в 1 замовлення (наприклад, 4 + 4). Інші обговорюють ідею АВ яхтингу (продаж каюти і подорож з точки A до точки B під час приватного яхтингу). Як ви ставитеся до цих ідей? Я справді не знаю. Йдеться не про човни — йдеться про людські стосунки. Схоже, тепер люди можуть робити це разом з іншими людьми набагато простіше, ніж раніше — і не має значення, чи це буде квартира, автомобіль або човен.

Також ми зустрічали ідею акваготелю: можливість орендувати яхту для проживання замість готелю або вілли. Як ви думаєте, це робоча бізнес-модель, і чи зацікавлені ви в ній? У нас була така ідея від самого початку. Тепер питання — як зробити такий бізнес за всіх існуючих законів — це доволі складна паперова робота, розпочати такий проєкт.

Наостанок розкажіть вашу власну цікаву історію для наших читачів. Наш перший човен щойно прибув. Перша ніч у гавані. Після опівночі я прийшов на борт, щоб перевірити його. І виявив кілька літрів води всередині, поруч із трюмним насосом. Невелика паніка, що ж буде завтра? Прийду і побачу тільки верхівку щогли над водою? Я зателефонував усім своїм колегам, але ніхто не відповів. Потім — через 30 хвилин — один досвідчений шкіпер відповів: — Опусти свій палець у воду. Потім — у рот. Солона вода? — Ні. — Лягай спати, на добраніч.

Спасибі, що поділився досвідом. До зустрічі на зльоті всіх чартерів на International Charter Expo в Загребі!

Кирило Соляр
Кирило Соляр
Навігатор

Інші статті

{{ post.info.categoryName }} {{ post.info.date }}

{{ post.info.name }}

{{ post.info.authorName }}
{{ post.info.authorPosition }}
{{ post.info.authorDef }}