Ukraine is a capital of great people!
Please, support Ukrainian suppliers and army
Контакти
Яхтинг у Хорватії. Життєрадісний щоденник Sailica з поїздки місцями Гри Престолів Яхтинг у Хорватії. Життєрадісний щоденник Sailica з поїздки місцями Гри Престолів
Lifestyle Листопад 26, 2023

День 0. Вступний

Наша флотилія потроху прибувала в Спліт з різних місць: хто машиною, хто літаком. Ми довго не могли зібратися, і деякі учасники встигли подивитися місто кілька разів.

На щастя, це чарівне місце, яке навряд чи може набриднути. Тут жили римляни, венеціанці, австрійці, французи, італійці, югослави — ну, і ми трохи. Красивої архітектури — море, тільки встигай фоткати. Знайшли місце, де завалило Серсею з «Гри Престолів». А ще в Спліті стільки ресторанів і винних льохів, що почала закрадатися думка, а чи треба кудись тікати…

Але потім ми побачили яхти. Яхти були гарні, всі загорілися і вирішили вирушати в подорож. З цією метою ми закупилися продуктами на тиждень і потягали по Спліту два візки значних розмірів. З провізією.

День 1. Примоштен

Вранці наша хорватська флотилія нарешті стартувала. Погода була казкова і безхмарна — те, що треба для старту.

Якщо подивитися на наш маршрут на карті, ми рухалися зигзагами. Вийшли зі Спліта в море — повернули в бухту. Потім різко повернули ліворуч, знову в морські простори. А звідти — різко направо, подивитися на чергові острови. І так увесь день, щоб море не набридало.

Ми рухалися до тихої бухти, щоб вдосталь там наплаватися в чистій блакитній воді. Шкіпер Павло Іванов за цей час встиг дати на гітарі міні-концерт. Після рясного купання ми на всіх парах понеслися в Прімоштен і припливли туди вже ближче до вечора.

Примоштен — дуже гарне містечко з червоними дахами, затишними будинками і вузькими вуличками. Раніше це був острів із кам’яними мурами та вежами, і всі плавали сюди тільки на човнах. Потім між островом і материком зробили насип і перетворили Примоштен на півострів. Тут чудово і мило, але в нас були дещо інші плани.

Ми швидко зганяли в місто, повернулися назад, швидко знайшли наші яхти за блакитними прапорами (взагалі відмінно виділяються на тлі інших, безликих) і почали першу за цю поїздку вечірку.

Було душевно: гітара, барабан, мірний морський шум і тепла компанія. Хотілося, щоб цей вечір тривав якомога довше…

День 2. Скрадін

Ми прокинулися в марині Кремік біля міста Примоштен. Поснідали, підійшли на яхті до самого Примоштена, подивилися на нього з моря і встали недалеко на якірну стоянку. Де провели більшу частину дня.

Це було дуже гарне, мальовниче місце в тихій бухті з прозорою водою. Ми встали на якір, купалися, плескалися, надули САП, організували обід — загалом, розважалися, як могли. Навіть влаштували концерт. Одна з учасниць взяла мікрофон і почала виконувати пісні, здорово піднявши всім настрій. Це було спонтанно, і тому дуже красиво і природно. Люди з яхт, що проходили повз, дивувалися і аплодували нашому відпочинку.

Після концерту ми влаштували атракціон. Дві яхти швартувалися бортами одна до одної. Між ними ставала людина і брала в руки по одному канату від кожної. Тоді яхти починали розходитися, а людина піднімалася вгору і через якийсь час стрибала у воду, ніби з вишки.

Ще на одній яхті атракціон був іншим. Люди трималися за канат, що звисав з щогли, стрибали з корми і летіли, як на тарзанці, до самого носа. А потім відпускали канат і летіли прямо в море. Загалом, розважалися ми на повну.

Після бурхливого проведення часу ми пішли в бік міста Скрадін по гирлу прісної річки. Там розташовані ферми з мідіями та устрицями. Хто хотів, накупив собі цілі зв’язки: доставляють прямо на яхту на надувному човні, на берег можна не сходити.

Місця в марині виявилися зайняті, і ми встали на якір біля мальовничого мосту. Спершу хотіли стояти бортами один до одного, але з техніки безпеки це було небезпечно. Ми розійшлися і стали окремо. Приготували на вечерю чилі кон карне, це таке дуже смачне рагу з гострим перцем. А потім — продовжили наш яхтовий концерт, який потихеньку став перетворюватися на традицію.

День 3. Шибеник

Вранці ми вирушили в національний природний парк Крка, друга назва — Скрадинський Бук. На 1 людину виходить 200 кун (близько 30 доларів). На невеликому кораблику під низенькими мостами ми проїхали до входу в парк, а звідти відкрилися краєвиди на величезний каскад водоспадів.

Ми прогулялися, потім залізли під один із водоспадів. Вода освіжаюче бадьорить, прохолодна, але терпима. Висохли і продовжили огляд: там величезний простір із каскадами, можна цілий день гуляти стежками. Там же ми й пообідали, перекусивши юшкою.

Добиратися в парк можна було трьома способами. Основна частина групи підійшла до входу на кораблику. Частина хлопців орендувала байки і погнала в парк. А ще частина хлопців пішла пішки. Мальовнича дорога до Крка йде вздовж річки, зі спусками і підйомами, іноді крутими. Вартість входу, до речі, включає в себе поїздку туди-назад на кораблі, яку не можна відняти від суми. Тому ті, хто орендував велосипеди, у підсумку заплатили найбільше.

Потім ми синхронно знялися з якоря і пішли зі Скрадіна в Шибеник. Зайшли в марину Marina Mandalina і зустріли там чудовий захід сонця. Чисте небо, безвітряна погода, сонце заходить за щогли і висвітлює все в помаранчево-червоні кольори.

Шибеник — найкрасивіше місто з усіх, де ми поки що бували. Начебто ті ж вузькі вулички і натерті до блиску бруківкою мостові, але тут є своя атмосфера, і хочеться гуляти містом якомога довше. Ми забралися до замку на вершині пагорба, щоб побачити все місто. Замок, щоправда, був зачинений — але зовсім під рукою опинилося стародавнє кладовище Святої Анни зі склепами, яким по 300−500 років. Звідси теж чудово видно місто, і ми душевно прогулялися вечірнім цвинтарем.

Потім ми повернулися в марину і продовжився концерт. Гітара, барабан, веселі жарти і розповіді з життя. Але цього дня ми вирішили раніше лягти спати (о першій годині — 2 ночі), щоб встигнути на спортивну регату.

День 4. Рогозниця

З ранку на нас чекала регата. Вчора нам обіцяли вітер 15−20 вузлів, і ми зі шкіперами вирішили провести тригодинні перегони в бік Рогозниці. Технічні характеристики яхт були однаковими, тож усе залежало від умінь і злагоджених дій кожного екіпажу.

З ранку вітер виявився що треба (27 вузлів), і ми стали гнати що є сили, щоб випередити суперників.

Це була справжня буря емоцій! Ми женемо, яхту жбурляє з боку в бік, обличчя раз у раз обливає прохолодними морськими бризками. Можна просто заплющити очі і відчувати, як сила вітру несе тебе по хвилях з усією командою. Під управлінням шкіпера, зрозуміло.

Без діла ми не сиділи: на яхті всім знайшлася робота. З розслаблених учасників туру ми перетворилися на злагоджену команду і снували по всій яхті, щоб вона не втратила рівновагу. Це було напружено і захопливо, і ми пройшли це випробування.

А потім була Рогозниця, маленьке туристичне містечко, ідеальне для відпочинку після регати. Тут величезні набережні, саме місто частково розташоване на острові, а поруч є морське озеро «Змаєве Око» (Око Дракона).

День 5. Шолта

Ми втомилися під час регати, і цього дня вирішили нікуди не поспішати.

Тому зранку знялися з якоря не о 7-й і не о 9-й, а аж об 11-й годині, щоб встигнути як слід оглянути Рогозницю. Купили трохи провізії на яхти і сходили на те саме озеро біля нашої марини. Раніше тут були печери, вимиті морем, і це був звичайний півострів. Але потім склепіння печер звалилися — і утворилося озеро, яке, як і раніше, з'єднується з морем.

Потім ми на цілий день пішли до острова Шолта, де купалися і стрибали з яхт. Поруч розсікала пара яхт із нудистами, і ми з них приколювалися. Хтось із наших купив великого надувного фіолетового фламінго для себе і маленького — для свого келиха пива. Шкіпер одягнув рятувальний жилет через ноги, як підгузок, і статечно плавав уздовж яхт із коктейлем у руці, чудово тримаючись на воді. Загалом, відривалися як могли.

Так ми і зустріли захід сонця — видовищними стрибками з яхти у фіолетову морську гладь на тлі рожево-помаранчевого неба. Морський відпочинок, він такий. Тут не розумієш, коли відпочивати, а коли фотографувати, бо хочеться робити це одночасно. А коли перебуваєш серед цієї краси, душа так і співає. Усім рекомендуємо!

День 6. Трогір

Вранці о 9:30 вийшли з марини. Тобто, як вийшли. Спочатку здалося, що на нашій яхті якір зачепив за якийсь камінь. Ми дуже переживали, як би не було зацепа. Але посмикали в різні боки — і якір відірвався від каменя. Усе обійшлося. А так би довелося пірнати на велику глибину і намагатися врятувати якір, це та ще пригода.

За 2 години підійшли до Трогіра і встали біля містечка на якорі. Хотіли, звісно, в марині — але була п’ятниця, час повернення всіх орендованих яхт у порт. І марина була забита.

Ми смачно пообідали в ресторанчику, узяли таксі і поїхали гуляти Трогіром. Трогір — перлина цієї подорожі, найцікавіше з міст, у яких ми були за цей тиждень. Тут на невеликій території Старого міста знаходиться ціле скупчення палаців, веж і просто красивих будівель. Це місто раніше належало Венеції, і гуляючи лабіринтами тутешніх вуличок, ми відчували себе щонайменше дожами, якщо не королями.

Через усю цю красу ми вирішили тут погуляти подовше, а вечірній перехід ближче до Спліта зробити завтра рано вранці.

Ми вирішили тут погуляти подовше, а вечірній перехід ближче до Спліта зробити завтра рано вранці.

Після Трогіра був ще один концерт, зустріч заходу сонця і спільні посиденьки, останні в цій подорожі. Так дивно, ще тиждень тому ми були незнайомі одне з одним, а тепер здавалося, що настільки близьких друзів треба ще пошукати…

День 7. Спліт

Ми вийшли з Трогіра о 4-й ранку, щоб уже о 7-й бути в Спліті.

Ми виїхали з Трогіра о 4-й ранку.

Такий ранній підйом потрібен був, щоб вчасно потрапити в порт, здати орендовані яхти і не платити пеню за запізнення. Взагалі ми повинні були ночувати в бухті поруч зі Сплітом, але всі хотіли довше побродити по Трогіру — і ми в підсумку зважилися на цей варіант.

Зрозуміло, що о 4 ранку майже ніхто не піднявся. Встали шкіпери, прокинулося кілька найвідчайдушніших учасників, а всі інші спали як мінімум до світанку. Але в Спліт ми встигли, фух!

Скорботно було розлучатися з усіма. Але ми сподіваємося, що ще не раз сходимо кудись на яхті. Тим паче, деякі плани на майбутні поїздки в нас уже є.