Ukraine is a capital of great people!
Please, support Ukrainian suppliers and army
Контакти
Про запаси води, стоянки в маринах і електрику. Що потрібно знати, вирушаючи в першу подорож на яхті? Про запаси води, стоянки в маринах і електрику. Що потрібно знати, вирушаючи в першу подорож на яхті?
Чартер Березень 2, 2024

Про запаси води, стоянки в маринах і електрику. Що потрібно знати, вирушаючи в першу подорож на яхті?

Вам подобається подорожувати? Займатися дослідженням нових місць у приємній компанії? Тоді яхтинг — це те, що вам потрібно. Гарантуємо, що саме такого роду відпочинок подарує вам масу незабутніх вражень і заряд позитивних емоцій на довгий час. Греція, Франція, Хорватія, Італія, Іспанія, а також Віргінські, Сейшельські та, звісно, Канарські острови — можна обрати будь-яку акваторію для подорожі на яхті.

Одразу ж хочемо зазначити, що яхтинг — це звичайна подорож, тільки морем. Тут діють практично всі закони, які застосовні до будь-якого тріпу. Так, вам потрібні будуть візи, страховки, маршрути і так далі.

Щодо додаткових витрат, які можуть статися під час подорожі — це вкрай індивідуальне питання. Усе залежить від країни, в яку ви їдете, від виду яхтингу, від компанії, з якою ви подорожуєте, та багатьох інших чинників.

Sailica рекомендує: беріть із собою стільки грошей, скільки рекомендує посольство країни, в яку ви їдете. Наприклад, для Греції, це близько 50 євро на день. Вся інформація є у відкритому доступі на сайтах держав і нескінченній кількості форумів.

Якщо ви сумніваєтеся, чи брати дітей із собою в подорож, то хочемо сказати, що діти і яхти мають повну сумісність. Звісно, все залежить від характеру дитини, від того, наскільки вона активна і так далі, але в більшості випадків, дітям подобається яхтинг. Найнебезпечніше в такій ситуації (для батьківського гаманця) — це те, що, найімовірніше, ваша дитина захоче записатися до вітрильної школи відразу після поїздки. Як то кажуть: «Віддайте свою дитину у вітрильний спорт, і в неї ніколи не буде грошей на алкоголь і наркотики — всі вони йтимуть на головне захоплення».

Також для дітей до 5 років можна замовити спеціальну сітчасту огорожу на леєри, як додаткову опцію.

Для складання маршруту краще найняти капітана (якщо ви капітан — цей пункт можна пропустити, оскільки ви напевно вмієте складати маршрути). Для цього вам варто посидіти в інтернеті, почитати путівники та поради бувалих туристів, пройтися вулицями через Google Maps і почитати статті про регіони на Sailica.com у розділі «Переспекти». Далі — скласти список своїх побажань і показати його капітану, він складе маршрут відповідно до своїх знань і вашого списку та зробить його максимально комфортним для вас.

Не в кожній чартерній яхті є повністю обладнана кухня. Зазвичай, сніданки та обіди готують на борту, а вечері проходять у ресторанах. А, втім, все на любителя, бувають компанії, які зовсім не готують самі, а бувають такі, хто вважає за краще їсти тільки на яхті.

На яхті є все необхідне для життя, як і в готелі: кухня, холодильники, генератори, душі, санвузли тощо.

Якщо ви любитель порибалити — запитайте капітана — він напевно знає найкращі рибні місця.

Говорячи про прибирання, усе залежить від компанії, але зазвичай усі прибирають по черзі. Взагалі, заведено підтримувати таку чистоту, що б прибирати не довелося, однак, виходить не завжди. Також можна найняти хостес, яка займатиметься всіма побутовими питаннями.

Під час подорожі ви зупинятиметеся в кількох яхт-клубах або маринах, і, звісно, за них доведеться платити. Ночівля в марині може коштувати зовсім по-різному, наприклад, у Греції більшість гаваней і причалів безкоштовні, а середня ціна нормальної марини для яхти 14-ти метрів складе 30−40 євро. Водночас у деяких маринах ви можете заплатити значно більше, наприклад, марина на італійському о. Капрі обійдеться у 800 євро. Капрі обійдеться у 800 євро для однокорпусника і в 1400 для катамарана довжиною 13−14 метрів. Також, у Середземному морі, велика кількість приватних причалів просто біля прибережних ресторанів. Просто замовте в ресторані вечерю на всю команду і ночівля біля пристані вам забезпечена.

Стоянки в «домашній» марині в перший і останній день оренди яхти включені у вартість.

На яхті є досить великий запас прісної води, тож для переходів між маринами вам вистачить. На деяких яхтах також встановлено опріснювач, який дасть вам змогу зовсім не залежати від берега в плані водопостачання. У 90% марин вам запропонують заправлятися водою.

З електрикою ситуація не настільки однозначна. На яхті є розетки з напругою 12 Вт для зарядки всіх електронних девайсів і роботи внутрішньої апаратури яхти, а ось з використанням феном доведеться почекати до підключення берегового живлення в марині. Однак, тут теж трапляються винятки. Споживач диктує свої правила, тому на сучасних яхтах все частіше з’являються дизельні генератори та інвертори 220 В. Все для прекрасної половини людства. Хоча, роботу пивного холодильника протягом усього переходу теж ніхто не відміняв.

У вартість стоянки в марині завжди включено електрику і воду (за вкрай рідкісним винятком), тож на цей рахунок хвилюватися не варто.

Яхта зазвичай надається з повним баком палива (але перевірити все одно треба), а після закінчення терміну оренди яхти бак необхідно заповнити. Заправка зазвичай проводиться в «домашній» марині, куди ви повернетеся наприкінці подорожі.

Якщо ви маєте справу з вітрильним судном — не хвилюйтеся, у вашому розпорядженні вітер, але це не точно… Отже, все залежить від погоди, якщо вона вам прихильна — витрата буде мінімальною.

Якщо ж яхта моторна — математика проста: витрата на мотогодину множимо на кількість мотогодин і отримуємо кругленьку суму і лайки екологів по всьому світу.

Висновок: подорожуйте на вітрильниках.

Команда Sailica склала для вас докладний список речей, які можуть знадобитися в подорожі!

Єдиним табу на яхті є жорсткі валізи. Одна із заповідей оренди яхти говорить: «Не займи своєю валізою каюту ближнього свого» або «хто взяв із собою валізу, той із нею і спить». Тут все просто. На яхті простір організовано дуже розумно і будь-який великий предмет, на кшталт вашої величезної валізи, буде дуже заважати всім членам екіпажу.

Улюблене запитання тими, хто вперше потрапив на вітрильну яхту — «А чи може вона перевернутися?». Людей, які ставлять це запитання, можна розділити на дві групи: розумники, які краєм вуха від «бувалих морських» почули, що вітрильна яхта «непотоплювана!», і люди, яким справді цікаво та страшнувато.

Перші завжди ставлять це запитання з піднятою бровою, легкою посмішкою і почуттям зверхності над людьми з другої групи, озираючи їх трохи зверхньо — їх упізнати легко. У 99 відсотках випадків, вони самі починають міркувати на цю тему і відповідають на запитання, втім, неправильно.

Другі ж справді хочуть розуміти, що вони перебувають у безпеці і їхній тиждень не закінчиться корабельною аварією.

Відповідь на це запитання звучить приблизно так: «Вітрильна яхта, так само як катамаран, може перекинутися за збігу певних обставин, як-от дуже важкі погодні умови (величезна хвиля і штормовий вітер) у комплексі з неправильними діями капітана і команди». Однак, навіть у разі торкання щоглою води, правильні дії команди можуть повернути судно в початкове положення завдяки спеціальній конструкції корпусу (баласт, який знаходиться у фальш-кілі під днищем яхти, забезпечує їй максимальну стійкість).

Як не заколисуватися

  • Качка — справа персональна. Усіх качає по-різному від різної хвилі. Людей, яких взагалі не заколисує — немає. У будь-якому разі не варто боятися хитавиці й одразу ковтати дюжину таблеток від заколисування, якщо ви жодного разу не були на яхті. Спочатку перевірте, а потім вживайте заходів (якщо знадобиться).
  • Імбир. Наскільки нам відомо, пігулки придумали не так уже й давно, але й до цього люди борознили бурхливі води світового океану. Дуже відомий і перевірений поколіннями спосіб, це імбир. Візьміть невеликий шматочок імбиру і почніть його розсмоктувати, зазвичай це допомагає повністю позбутися відчуття заколисування.
  • Таблетки. Якщо вас реально заколисує і навіть імбир не допоміг — для вас вигадали море препаратів від заколисування, всі вони продаються у формі пігулок і діють приблизно однаково: вживати їх потрібно за 2−3 години ДО виходу в море.
  • Зрозумійте, де вас заколисує більше, на палубі чи в каюті. Існує хибна думка, що на палубі хитає менше і що вийти нагору з каюти — це панацея. І справді, більшість людей менше хитає нагорі, це зумовлено великою кількістю свіжого повітря та видимістю горизонту. Однак, є дуже велика кількість людей, які готові з цим посперечатися.
  • Після того, як було вжито заходів — займіться справою. Серйозно. Це неочевидно, але коли ви зайняті чимось корисним, вам зовсім не до заколисування. Ні, розпитувати капітана про можливість «підплисти» ближче до заходу сонця не варто, це не корисно — це смертельно небезпечно.

А також хочемо звернути вашу увагу, що кожен член екіпажу, за бажання і дозволу капітана, бере участь в управлінні яхтою.

Якщо після прочитання у вас залишилися якісь питання, обов’язково задайте їх менеджеру Sailica.

Олена Карнаух
Олена Карнаух
Редактор журналу

Інші статті

{{ post.info.categoryName }} {{ post.info.date }}

{{ post.info.name }}

{{ post.info.authorName }}
{{ post.info.authorPosition }}
{{ post.info.authorDef }}