Для того, щоб узяти яхту в бербоат оренду, вам знадобиться ліцензія шкіпера, що дозволяє ходити на цьому човні в цьому регіоні, наприклад: IYT, RYA, MYA, ISSA або будь-яке посвідчення шкіпера, валідне в державі візиту.
Увага! Sailica рекомендує: Якщо ви тільки нещодавно отримали ліцензію, не варто випробовувати долю і брати керування човном на себе — сходіть кілька рейсів з досвідченим капітаном, наберіться трохи досвіду. Море — це не те, з чим варто жартувати.
Зазвичай чартер починається і закінчується в суботу. Таким чином, ви отримуєте яхту в суботу після обіду, а повертаєте її рівно через тиждень, рано вранці. Слід зазначити, що більшість чартерних компаній наполегливо рекомендують повертати яхту ввечері в п'ятницю.
У низький сезон, наприклад, у квітні або жовтні (коли мова йде про Середземне море, чартер можливий на 8 або 10 днів). У високий сезон такої можливості немає. Яхти доступні тільки на один або два-три тижні і так далі.
На даний момент в чартер здаються човни довжиною від 26 до 62 футів, від 2 до 13 осіб. Просто визначтеся з кількістю людей, а все інше залиште менеджеру Sailica.com.
Для чартеру доступні три типи човнів: вітрильники, однокорпусні катери, вітрильні катамарани та моторні яхти.
Це не так складно, як може здатися на перший погляд.
Перше, на що варто орієнтуватися — це мета, для якої обрано човен. Все залежить від того, чи хочете ви брати участь у перегонах або пити просекко з келихів з льодом, спокійно йдучи в захід сонця, озброївшись гротом з закруткою в щоглу. Швидше за все, вам доведеться вибирати між «другим холодильником», який втілює комфорт і аскетизмом, що дозволить вам виступити не гірше суперників в будь-якій регаті.
Звичайно, друге — це регіон плавання. Човен для морського плавання відрізняється від човна, призначеного для прибережних прогулянок. Те ж саме можна сказати і про яхти, які призначені для круїзів в північних і південних широтах. Вони відрізняються за оснащенням, безпекою тощо. Наприклад, на яхтах, призначених для прибережних прогулянок, кокпіт відкритий, а на морських — навпаки.
Наступний крок — визначитися з розміром і кількістю місць. Тут все дуже просто і слід діяти від зворотного: у нас 8 осіб, значить, їм потрібно 4 каюти. Ну і, звичайно ж, особисті вподобання.
Намагайтеся бронювати яхту заздалегідь (за півроку). В такому випадку у вас буде ширший вибір, все як з готелями. Ще один незаперечний плюс такого бронювання — це знижка. Звертайте увагу на те, що входить/не входить у вартість проживання.
Взагалі, в питаннях, що стосуються вибору яхти і загальної організації, ми радимо довіряти професіоналам. Проконсультуйтеся з капітаном, друзями, які розбираються в базових речах, або з командою Sailica, в кінці кінців.
У вартість, яку ви бачите на сайті, входить тільки оренда яхти. Такі опції, як послуги капітана, підвісний мотор, додатковий газовий балон або комплекти постільної білизни будуть оплачуватися додатково. Також слід зазначити, що існують і обов'язкові послуги, такі як фінальне прибирання яхти.
Коли ви остаточно визначилися з яхтою і регіоном, слід подати заявку на бронювання. Вказуйте якомога більше деталей і ставте якомога більше запитань — це необхідно для того, щоб полегшити роботу менеджера і прискорити процес бронювання.
Деталі, на які варто звернути увагу, — це дати подорожі, модель судна і наявність шкіпера. Для сприяння кращим обставинам можна вказати свій номер телефону, так менеджер зможе швидше з вами зв'язатися і обговорити всі дрібниці особисто.
Послуга шкіпера в середньому коштує 130 — 150 євро на день + харчування. Можливо, це може бути більше або менше, залежно від того, яку яхту ви оберете. Швидше за все, у вас або ваших знайомих є знайомий шкіпер, але якщо його немає, довірте цю справу нам.
Якщо ви хочете сповна насолодитися відпусткою, не турбуючись про те, що приготувати на сніданок, найміть хостес. Це член команди, який покликаний стежити за порядком на яхті і допомагати екіпажу (пасажирам) в будь-яких питаннях, пов'язаних з судном і організацією побуту. Також хостес може виконувати роль кухаря.
Sailica ретельно вибирає партнерів і співпрацює тільки з висококваліфікованими чартерними компаніями, які займають лідируючі позиції в трудовому колективі і чий досвід і якість послуг підтверджені часом і тисячами щасливих клієнтів по всьому світу.
При бронюванні яхти ви оплачуєте або повну суму, або 50% вартості. Решта 50% можна внести за місяць до початку чартеру, цей термін продиктований умовами чартерної компанії.
Якщо раптом виникне ситуація, за якої ви не зможете відправитися в подорож і потрібно буде повернути гроші, частина суми вам повернуть, це схоже на систему повернення коштів авіакомпаніями. Таким чином, якщо щось трапиться, скажімо, за півроку до чартеру, у вас є шанс повернути значну частину заплаченної суми.
1. Ви заходите на сайт sailica.com і підбираєте ідеальну яхту за всіма вашими вимогами.
2. Далі необхідно відправити заявку на бронювання, після чого з вами зв'язується наш менеджер для уточнення деталей.
3. Останнім кроком буде підписання договору та оплата послуг, часткова або повна. Оплата може бути здійснена безпосередньо з Вашої банківської картки або будь-яким іншим зручним для Вас способом (SWIFT, Western Union і т.д.)
4. Ви насолоджуєтеся відпочинком, залишаєте нам позитивні відгуки про роботу нашого сервісу і розповідаєте про нас всім своїм друзям:)
Перед тим, як вирушити в подорож, капітан повинен переконатися, що яхта повністю справна і готова прийняти на борт екіпаж. Перевірка — це комплексний огляд судна, всіх матеріалів, документів і деталей, які заслуговують на увагу. Після того, як капітан переконається, що яхта відповідає стандартам, він підпише документи і екіпаж підніметься на борт.
Попередній екіпаж залишає яхту о 09:00 в суботу і потрібен час, щоб прибрати яхту і підготувати її до наступного чартеру. Зазвичай можна почати перевірку яхти о 15:00, однак, якщо ви замовите послугу «рання реєстрація», чартерна компанія докладе максимум зусиль, щоб підготувати вашу яхту до перевірки до полудня.
Ні, якщо капітан наймається, досвід не потрібен. Потрібні лише ваші побажання щодо маршруту та організаційні питання.
Так, для країн ЄС потрібна стандартна туристична страховка на 30000 євро, в інших випадках краще дізнатися умови в'їзду в країну, де ви плануєте провести вікенд.
Sailica рекомендує: беріть спортивну страховку, вона не набагато дорожче, проте покриває набагато більше випадків.
Діти і яхти повністю сумісні. Звичайно, все залежить від темпераменту дитини, від того, наскільки вона активна і так далі, але в більшості випадків дітям подобається яхтинг. Найнебезпечніше в такій ситуації (для батьківського гаманця) те, що, ймовірно, ваша дитина захоче відразу після подорожі записатися в школу вітрильного спорту. Як то кажуть: «Приведіть дитину в спортивну секцію з вітрильного спорту і у неї ніколи не буде грошей на алкоголь і наркотики, всі вони підуть на основне захоплення».
Також, для дітей до 5 років, як додаткову опцію, можна замовити спеціальний сітчастий захист на поручні.
Важливо розуміти, що яхтинг — це звичайна подорож, тільки морем. Всі закони, які застосовуються до будь-якого туру, працюють і тут. Так, вам знадобляться візи, страховка, маршрути і так далі.
Це перше питання, яке задає собі кожен. Тут все індивідуально. Все залежить від країни, яку ви плануєте відвідати, типу яхти, компанії, з якою ви подорожуєте, і купи інших факторів.
Sailica рекомендує: беріть стільки грошей, скільки рекомендує посольство тієї країни, куди ви плануєте їхати. Наприклад, для Греції це близько 50 євро на день. Вся інформація є у відкритому доступі на сайтах держав і на нескінченній кількості форумів.
Якщо ви капітан, ви можете пропустити цей пункт. Ви можете повністю планувати маршрути самостійно.
Якщо ви плануєте найняти капітана, вам слід почитати путівники та поради досвідчених туристів, погуляти вулицями через Google Maps і почитати статті про регіони на Sailica.com в розділі «Напрямки». Далі, скласти список побажань і показати його капітану, він спланує маршрут відповідно до своїх знань і вашого списку, і зробить його максимально комфортним для вас.
Кожна чартерна яхта має повністю обладнану кухню. Зазвичай сніданки та обіди готуються на борту, а вечері — в ресторанах. Взагалі, це справа смаку, є компанії, які не готують, а є компанії, які вважають за краще харчуватися тільки на яхті.
Так, звичайно. Запитайте капітана, він напевно знає найкращі місця для риболовлі.
Залежить від компанії, але зазвичай всі роблять це по черзі. Загалом, прийнято утримувати яхту в чистоті, тому прибирання не знадобиться. Однак не завжди так виходить.
Також можна найняти хостес, яка буде займатися всіма побутовими питаннями.
Під час подорожі ви будете зупинятися в декількох яхт-клубах або маринах, і цілком природно, що вам доведеться за це платити.
Ночівля в марині може коштувати по-різному, наприклад, в Греції більшість гаваней і причалів безкоштовні, а середня ціна комфортної марини для 14-футової яхти складе 30—40 євро. У той же час, в деяких маринах можна заплатити в 10 разів більше, наприклад, стоянка на італійському острові Капрі обійдеться в 800 євро за однокорпусну яхту, і 1400 євро за катамаран висотою 13—14 футів. Крім того, в Середземному морі є багато приватних суден, які стоять прямо біля прибережних ресторанів. Просто замовте вечерю для всієї команди в ресторані, і ви зможете переночувати на причалі.
Парковка в перший і останній день чартеру на «домашній» яхті включена у вартість чартеру.
На яхті є великий запас прісної води, якого вистачить для переходів між морськими виходами. Також на деяких яхтах встановлюється опріснювач, що дозволить вам не залежати від водопостачання. У 90% морських баз вам запропонують поповнити запаси води.
Ситуація з електрикою не така однозначна. На яхтах є розетки з напругою 12 В для зарядки всіх електронних пристроїв і роботи внутрішнього обладнання яхти, але щоб скористатися феном, вам доведеться чекати підключення до берегового джерела живлення в морських умовах. Втім, бувають і винятки. Споживач диктує правила, тому на сучасних яхтах все частіше з'являються дизель-генератори та інвертори 220В. Все для кращої половини людства. Хоча, на борту завжди є працюючий холодильник для пива на весь час переходу.
Електрика і вода (за рідкісним винятком) завжди включені у вартість стоянки в марині, так що про це не варто турбуватися.
Яхта надається з повним баком пального (але ви все одно повинні його перевірити), і в кінці чартеру бак потрібно заправити. Це можна зробити в «домашній» марині, куди ви повернетеся в кінці подорожі.
Якщо ви маєте справу з вітрильником, не хвилюйтеся, вітер у вашому розпорядженні, але це не доведено, тому все залежить від погоди, якщо вона буде вам сприятливою, то це буде мінімізація витрат палива.
Якщо ж це моторна яхта, то математика проста: витрату палива на годину множимо на кількість мотогодин і отримуємо кругленьку суму і прокльони від світових екологів.
Висновок: подорожуйте на вітрильних суднах.
Команда Sailica склала для вас детальний список речей, які можуть знадобитися в подорожі!
Єдине табу на яхті — жорсткі валізи. Одна із заповідей статуту говорить: «Не займай валізою каюту сусіда» або «хто взяв валізу, той з нею і спить». Тут все простіше. На яхті простір організовано дуже розумно, і будь-яка велика річ, як ваша величезна валіза, буде заважати всьому екіпажу.
Так, на яхті, як і в готелі, є все необхідне для життя: кухня, холодильники, генератори, санвузли і так далі.
Сучасні яхти надзвичайно безпечні, адже виробники та регулятори докладають до цього зусиль. Сьогодні на будь-якій чартерній яхті забезпечується максимум безпеки, який відповідає судну і регіону плавання. Наприклад, ви завжди знайдете радіомаяк EPIRB, який активується в разі лиха і подає відповідні сигнали всім рятувальним службам і супутникам, рятувальний пліт, рятувальні жилети, набір піротехніки і багато іншого.
У будь-якому випадку, варто пам'ятати, що головний на яхті — це капітан. Він несе відповідальність за безпеку екіпажу і судна, про це слід пам'ятати в першу чергу у всіх стресових ситуаціях, коли вам здається, що капітан не правий.
Sailica рекомендує: не потрапляти в ситуації, в яких всі перераховані вище заходи будуть необхідними.
Чартерна компанія повинна бути впевнена, що ви не пошкодите дорогу яхту, яку надали вам в оренду, а якщо пошкодите, то компенсуєте вартість ремонту. З цієї причини заставна сума підвищується, але потім вона буде повернута, але тільки в тому випадку, якщо ви не пошкодили яхту під час своєї подорожі. Якщо ж ви зламали будь-яку деталь яхти або обладнання, або пошкодили яхту і не змогли це виправити, значна частина депозиту буде вилучена на ремонт.
Кожен, хто вперше потрапив на вітрильну яхту, задається питанням: «А чи може яхта перевернутися?». Людей, які ставлять це питання можна розділити на дві групи: розумники, які підслухали від «бувалих моряків», що вітрильна яхта — «непотоплювана!» і людей, яким це дійсно цікаво і трохи страшно.
Перші завжди ставлять — це питання з піднятою бровою, легкою посмішкою і почуттям переваги над людьми з другої групи, оглядаючи їх трохи зверхньо, їх легко впізнати. У 99 відсотках випадків вони починають сперечатися на цю тему і відповідати на питання, але роблять це неправильно.
Другі дуже хочуть зрозуміти, що вони в безпеці і їхній тиждень не закінчиться корабельною аварією.
Відповідь на це питання звучить так: «Вітрильна яхта, так само як і катамаран, може перевернутися за певних обставин, таких як дуже погані погодні умови (величезна хвиля і штормовий вітер) в комплексі з неправильними діями капітана і його команди. Однак, навіть коли щогла торкається води, правильні дії команди можуть повернути судно у вихідне положення завдяки спеціальній конструкції корпусу (баласт, який знаходиться у фальш-кілі під днищем яхти, забезпечує максимальну стійкість)».
Морська хвороба — це особиста справа кожного. Кожного може вкачувати по-різному, від різної хвилі, немає людей, яких не вкачує. У будь-якому випадку, не потрібно боятися морської хвороби і ковтати десяток таблеток від вкачування, якщо ви вперше на яхті. Спочатку перевірте, а потім вживайте заходів (якщо потрібно).
Імбир. Наскільки нам відомо, таблетки винайшли не так давно, але люди мандрували бурхливими водами Світового океану. Дуже відомим і перевіреним засобом є імбир. Візьміть невеликий шматочок імбиру і почніть його жувати. Зазвичай, це допомагає повністю позбутися від вкачування.
Таблетки. Якщо вас дійсно нудить і навіть імбир не допоміг, для вас винайшли ще більше таблеток, які допомагають від морської хвороби, всі вони продаються і діють приблизно однаково: необхідно випити таблетку не пізніше, ніж за 2—3 години до початку подорожі.
Розберіться, де ви частіше хворієте, на палубі або в каюті. Існує думка, що на палубі можна почуватися краще, а вихід з каюти — це панацея. І дійсно, більшість людей менше хворіють на палубі через велику кількість свіжого повітря та видимість горизонту. Втім, знайдеться не так вже й багато людей, готових з цим посперечатися.
Після того, як заходи вжито, займіться ділом. Серйозно. Це незрозуміло, але коли ви робите щось корисне, то не згадуєте про вкачування взагалі. Ні, не розпитувати капітана про можливість «підплисти» ближче до заходу сонця, це не тільки не корисно, але й небезпечно.
Кожен член екіпажу, якщо він хоче і має дозвіл капітана, бере участь в управлінні яхтою.